dag 18 naar Sabie - Reisverslag uit Rhenosterhoek, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu dag 18 naar Sabie - Reisverslag uit Rhenosterhoek, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu

dag 18 naar Sabie

Blijf op de hoogte en volg P.

19 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Rhenosterhoek

Laatste maaltijd genuttigd in het Shalati resort waar we 3 nachten hebben verbleven. We staan weer ik laat voor de volgende etappe van de reis. Nog wel even afrekenen voor 2 dagen safari en de nodige maaltijden. Zo dat was even een flinke aanslag op het vakantie budget. Maar daar heb je dan wel een mooie herinnering voor gekregen. Vriendelijk worden we uitgewuifd.
Voor de lunch gaan we naar de super om inkopen te doen.
De reis naar Sabie gaat over de panorama route. We gaan op een berg plateau van zo'n 1600 mtr boven zeeniveau rijden. Dus eerst klimmen en dan volgt de eerste stop bij de drie rondavels. Een fantastisch uitzicht bij de derde grootste canyon ter wereld. De canyon is gemiddeld 700 meter hoog. Het weer is uitstekend dus nemen we hier alvast de lunch. Je weet nooit hoe het weer op de volgende locatie is.
De volgende stop is een half uur later bij Bourke's Luck. Heeft iets met goudzoekers van doen. Is in ieder geval een mooie plek van gesteente, diepe kloven en watervalletjes. We hebben het met Machiel nog over hoe goed de reis verloopt. Hij is heel blij met deze groep, geen problemen.
We rijden door naar God's Window. Prachtig panorama met kijk op de wereld. Echt mooi.
Dan komen we aan in Sabie. Nog even tanken. Onze lodge begeeft zich buiten Sabie. We gaan de bergen in. Al klimmend komt de bus tot stilstand. Toch problemen!
Wat is niet duidelijk. Achter ons bleek de eigenares van de lodge te rijden. Hulp is dan ook snel geregeld. Busje van de garage waar alle 21 gasten in vervoerd kunnen worden. Toppie. Zo rijden we nog een kilometer of 8 naar ons verblijf.
Koffers komen later aan. Toch vrij snel. Bij het restaurant komt Machiel eraan. Bus is gerepareerd, was lekker waterslang.
Lekker gegeten bij het verblijf Misty Mountain.
Paul