Dag 11 rustdag...of toch niet - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu Dag 11 rustdag...of toch niet - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu

Dag 11 rustdag...of toch niet

Blijf op de hoogte en volg P.

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Het is zaterdagochtend rond half 8, we hebben een vrije dag maar worden gewekt door wat gestommel en rennen op het dak... de apen waarvoor we al gewaarschuwd zijn, zijn er! Even wat foto's nemen natuurlijk en dan toch nog maar even proberen te slapen. Om half 10 worden we allemaal uitgerust wakker!
Het is mooi weer dus de meiden na het ontbijt richting het zwembad. Dan komt de reisleider met de optie om te gaan vliegen met lightwings, een soort deltavlieger met propeller motor achterop. Een vlucht van 20 min. gaat precies tot het verblijf waar wij zitten. Gaaf! Renske wil wel en Marit na enige aarzeling ook. Ik ga met de meiden mee. Vervoer is geregeld we rijden via een zwarte wijk en onverharde wegen naar het vliegveldje. De start- en landingsbaan is een grasbaantje, die lightwings hebben nog beste vleugels en je zit maar met 1 riempje rond je heupen vast. Gaan we dit durven?
Eerst gaat de reisleider wat Renske jammer vindt, ze wilde graag als eerste :)
Daarna mogen de meiden ieder met een piloot vliegen en ik volg er na. Na enkele meters vol gas ga je de lucht al in. Wat gaaf, lijkt wel een motorrit in de lucht! Prachtige vlucht gehad boven bush, strand, ons verblijf en stukje oceaan. Daar zag je de moeder en baby walvis samen zwemmen, echt geweldig om te zien!
Na deze gave ervaring terug en kijken welke foto's Paul vanaf de grond heeft gemaakt tussen het verdrijven van de apen door die weer even terug op roofroute waren ;)
Makkelijk gegeten bij een cafetaria annex bar met rugbywedstrijden op de grote tv en daarna de koffers weer gereed maken voor vertrek richting St. Lucia.
Groetjes Ingrid

• 13 Augustus 2017 - 19:18

Ellen:

Wat een geweldige ervaringen allemaal, maar goed dat jullie alles opschrijven, loop je ook niet het risico het te vergeten, als dat al zou kunnen natuurlijk.
    Ik ben benieuwd hoe jullie het "donkere" deel van Afrika gaan ervaren. Kijk uit naar de belevenissen en nu maar hopen dat de big five ook nog gespot kunnen worden.
    Nog lekker genieten maar.