dag 7 naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu dag 7 naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu

dag 7 naar Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg P.

08 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vanochtend hebben we het Bay View Hotel in Plettenberg Bay verlaten. Tot nu de mooiste accommodatie waar we zijn verbleven. De andere locaties waren zwaar verouderd. Eens kijken waar we vanmiddag aankomen.
Onderweg doen we een laatste stop met uitzicht op de oceaan. Vervolgens trekken we het binnenland in. Het binnenland wordt gekenmerkt door droogte. Hier vind je veel plantages waar hop voor bier groeit. Ook de struisvogels hebben het hier fijn. Oudshoorn wordt wel het Capitol van de wereld voor struisvogels genoemd.
We stoppen bij een struisvogel boerderij voor een safari. Eerst nemen we een goede lunch. Op een huifkar getrokken door een traktor gaan we over de farm.
We krijgen uitleg en mogen de vogels voeren. Ook kunnen we op de eieren staan. De eieren zijn sterk en er gaan wel 24 kippeneieren in. Totale broedtijd is 42 dagen. Pas bij een vol nest van zo'n 11 eieren gaan ze broeden. Als de eieren eerder weggehaald worden geeft het vrouwtje wel 60 tot 90 eieren. Dat je t maar ff weet...
Vanaf de boerderij is t een klein stukje naar t centrum van Oudtshoorn. We gaan de supermarkt in om inkopen voor de braai. Vanavond gaat eindelijk gebeuren waar al dagen over wordt gesproken. De braai is barbecueen op een groot rooster (plaats) waar het hout eerst moet verkolen. Dus flinke stapels hout met grote vlammen eerst. Het kost dus wat meer tijd. Maar braai is ook voor de gezelligheid.
Gezellig is het zeker. Alle gezinnen hebben zelf hun eten meegebracht en krijgen een eigen rooster. Lekker bakken en samen eten. Ook Andries de chauffeur en Machiel onze gids doen mee. Helemaal top.
De afwas wordt voor ons gedaan. Werkskippen zegt Machiel dan.
Iedereen gaat terug naar z'n eigen chalet. Ook niet modern maar wel ok.
Het wordt een koude nacht dus kachels aan en morgen wordt het zonnig en warm.