Dag 10 Vlucht naar Durban / KwaZulu-Natal - Reisverslag uit Blythedale Beach, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu Dag 10 Vlucht naar Durban / KwaZulu-Natal - Reisverslag uit Blythedale Beach, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu

Dag 10 Vlucht naar Durban / KwaZulu-Natal

Blijf op de hoogte en volg P.

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Blythedale Beach

Na het afscheidsdiner van onze 1e chauffeur Andries hebben we heerlijk kort weer geslapen maar wel op een mooi wijnlandgoed. We werden om half 7 wakker met regen, wat heel fijn is voor de kaapregio aangezien de mensen al een tijd op waterrrantsoen zitten. Na het ontbijt in het restaurant verderop op het landgoed gingen we in de spits op weg naar het vliegveld.
We vlogen met Kulula naar Durban. Wat een leuke maatschappij! De purser die sprak bracht ons steeds aan het lachen nadat hij de crew met leuke anekdotes had voorgesteld kwam met opmerkingen als:
- stel je even voor aan degenen waar je naast zit...niet gedaan? Doen, het is een familiereis :) ...
- kijk goed waar de nooduitgangen zijn, welke zit bij je man/vrouw en welke bij je liefje
- als je met je zwemvest aan staat links de rij voor degenen die kunnen zwemmen en voor de anderen: Bedankt voor het reizen met Kulula :) ...
- als ouder doe je eerst je zuurstofkapje bij jezelf op en dan bij je kind...als je er 2 hebt bedenk dan alvast welke je het liefst is :) ...
- vandaag zijn er 3 gelukkige winnaars aan boord van een prijs...als u een oranje label op uw opklaptafeltje vindt, bent u winnaar. Iedereen kijken...just kidding...etc.
Het was een heel ontspannen vlucht van 2 uurtjes zo! Zelfs op het eind wilde de purser nog wat mensen bedanken zei hij en hij begon: my mum, my dad, ...
Op vliegveld kennis gemaakt met onze nieuwe chauffeur Richard. We gingen naar een winkelcentrum waar we wat konden eten en boodschappen doen want de huisjes waar we heen gingen waren selfsupporting. Een aantal namen spullen mee voor een braai, wij gingen bij een restaurant aan het einde van de straat eten, het enige in de buurt...
Na zoeken kwamen we bij een resortachtig iets aan ...het restaurant was dicht want er was een Hindoestaanse bruiloft, ai... Na bellen door de portier kwam de manager die voor ons en een ander gezin die ondertussen ook was komen aanlopen wat ging regelen: we mochten op het dakterras zitten en hij ging een menuutje voor ons samenstellen! Na een heerlijke maaltijd liepen wij terug naar ons huisje aan zee met prachtig uitzicht. We horen de hele middag en avond al de woeste golven en wind, ben benieuwd hoe de nacht gaat! hier in Zululand! Trusten, Ingrid

• 12 Augustus 2017 - 12:54

Riet:

Bedankt voor het grote verslag. Weer een dag om niet snel te vergeten. Wij zijn nu even in Hoogkarspel. Alles oké, ook in Haarlem. Groeten Jan en Riet.