dag 4 naar Swellendam - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu dag 4 naar Swellendam - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van P. Helsloot - WaarBenJij.nu

dag 4 naar Swellendam

Blijf op de hoogte en volg P.

05 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Swellendam

Vandaag verlaten we het Lady Hamilton hotel in Kaapstad en gaan op weg naar Swellendam. Voor de laatste steeds keer stappen we het hotel uit met voor ons de Tafelberg. Vandaag geen bewolking, een zonnige dag.
Onderweg stoppen we in de plaats Hermanus. Een soort Zandvoort aan zee, maar dan iets kleiner. Hermanus heeft over een paar dagen het jaarlijkse walvissen festijn. Momenteel bevinden zich veel walvissen in de baai omdat de kalfjes geboren worden. We zien veel walvissen spuiten, zien wat staarten en een enkele keer komt een kop uit het water.
In het dorpje is een marktje met creatieve spulletjes. Renske heeft een sierlijke vlecht laten zetten.
Na de lunch gaan we weer in de touringcar op weg naar Swellendam. De rit door het binnenland heeft de volgende wilde dieren opgeleverd: springbok, bavianen, kraanvogels, bindingen.
Aangekomen in Swellendam stoppen we eerst nog even bij de Nederlandse gereformeerde kerk uit 1802. Een monument zoals ook vele huizen. Allemaal wit gekalkt met donkergroen kozijnen.
We verblijven bij een guesthouse. Ziet er van buiten niet geweldig uit, maar is OK. Omdat er in de nabijheid geen restaurants zijn, eten we bij de familie. Op het menu staat bobotie. Eigenlijk een ratjetoe van verschillende soorten vlees, chutney, kokos, banaan in melk, tomaat en rijst. Het smaakt heerlijk.
Als toetje een chocolade muffin uit de oven met ijs bovenop.
Goed gevuld gaan we nu rusten want morgenochtend trekken we weer voort.
Paul

• 05 Augustus 2017 - 23:06

Ellen:

Hoi, hoi,
    Dat klinkt allemaal weer heel leuk, lekker en gezellig. Volop genieten dus! (Ik geniet een beetje met jullie mee.)
    groetjes uit Haarlem